Snabb stroganoff



500g lövbiff eller falukorv                 
1 msk matfett
1 lök                                                     
1 röd paprika
2 msk tomatpure                                 
1 tsk dijonsenap                                            
2½ dl matlagningsgrädde                                      
2 dl vatten                                          
1 msk kalvfond
½ dl chilisås                                         
1 msk maizenaredning
salt och peppar


1.Strimla lövbiffen/falukorven,bryn i matfettet.
2.Hacka lök och strimla paprikan.
3.Låt lök,paprika,tomatpure fräsa med någon minut.
4.Tillsätt övriga ingredienser och koka ihop ca 5-10 min.
5.Smaka av med salt och peppar

Kommentarer
Postat av: F

Bra iniativ!Blir hungrig när jag ser allt gott:)

2008-07-03 @ 10:26:27
URL: http://fardigbakadstudent.blogg.se/
Postat av: Cim

Mums, den ska jag testa, sånt som går hem hos barnen... =)

KUUUL inititativ Mia, detta med receptblogg...



KRAMEN

2008-07-03 @ 19:45:14
URL: http://nygiftafrun.blogg.se/
Postat av: Sofie

Har klickar man sig in, lite förväntansfull över vad det ska vara för en blogg.. Aha, en kokblogg, det låter spännande, tänkte jag och scrollade ner..



Nej!!!



En bild på Korv strofanoff!!



Men men, annars verkar det vara en trevlig blogg :)



.. Nämnde jag att jag haaatar korv stroganoff.. :P

2008-07-03 @ 22:25:50
URL: http://jagmigminmitt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0